Träna.

Jag har alltid, och då menar jag alltid tyckt att det är tråkigt att träna. Inte det minsta kul.
Men jag har lärt mig att göra träningen rolig! För som sagt, annars tröttnar man.
Det finns små enkla tips för att få den där träningen som man behöver även fast man inte anstränger sig överdrivet mycket.
Jag tänkte nämna några.

* När du har gått din promenad och är lite halvsvettig, sätt på din favvomusik lägg dig på golvet och kör några sit-ups, armhävningar,plankan osv. Jag gör alltid det, och det ger resultat.

* När du dammsuger, se till att böja knän istället för rygg. Ger både träning och bättre rygg.

* Gå eller cykla till jobbet istället för att köra/ ta bussen.

* Ska du bara ner till affären och köpa mjölk? Bra ta på dig träningsskorna och gå snabbt.

* Ut och dansa med dina vänner, kör så hårt du kan på dansgolvet!

* Har du och din partner haft en dålig period? Ja ta salsalektioner och ha kul tillsammans.

* Har ni funderat på att skaffa hund med det blir aldrig riktigt av? Fundera en gång till, hund är både bra fysiskt och psykist.

* Är du och barnen på lekplatsen? Ja sätt dig på en gunga du med, det tränar magen bra!

* Ha mycket sex, det tränar både kropp och själ på ett bra sätt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0