Smör, lätt som en plätt!


Vi hade gäster för ett tag sen, dem stannade över natten och när det var dags för frukost började jag som vanligt bre min fullkornsmacka och min vän utbrister: Men va?! Du kan väl inte äta smör? Ifall du inte kan äta potatis till middagen kan du ju verkligen inte äta smör?
Men då fick jag förklara för henne att jo, det kan jag visst. Sålängde det är SMÖR jag lägger på mackan. Ni vet alla dessa "smörsorter" lätta osv. Det är inte riktigt smör. Så mitt tips är att hålla sig till bregott. Bregott är inte som lätta, lätta ser ut som smör men innehållet är verkligen inte detsamma.
Det är socker man ska undvika när man vill gå ner i vikt, inte fett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0