Ris, Pasta och Potatis?

Efter en lång promenad lagade jag lunch.
Idag tog jag vad jag hade hemma helt enkelt.

Jag kokade vit fiber pasta stekte upp lite fläskfilé och klickade på lite vitlökssmör.
Sedan toppade jag med lite tomat!
Svårt att tro, men riktigt gott blev det!

Dem flesta tror att när man ska gå ner så ska man inte äta pasta,potatis och ris. Och det är så sant som de är sagt. Men en sak som vi måste passa oss för är att ta bort alla kolhydrater, kroppen behöver dem fortfarande.
Så vad kan man äta istället?

Man kan äta:

Fullkornspasta och vitfiberpasta - passar bra till kött eller i sallader, tänk dock på att inte ta mer än en slev ungefär.

Fullkornsris- passar bra till kyckling osv, tänk dock på att inte ta mer än en slev ungefär.

Hemmagjord potatissallad - all kall potatis kan man äta, så potatis sallad är helt okej sålänge du inte äter för mycket.

Quinoa - innehåller mycket protein och kostfibrer, passar bra till det mesta.


Självklart kan du ta dig en potatis då och då, men använd dig hellre av följande alternativ.

Kommentarer
Postat av: Elins viktblogg

sv: Javisst är de!! GI-mat är riktigt gott!

2011-01-03 @ 15:10:49
URL: http://hejaelin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0