varför jag tränar!

Det är viktigt att man har ett mål när man tränar, att man faktiskt vet vad man ska sträva mot.
Det kan vara allt från att gå ner 2kg till att kunna ta 100kg bänkpress.

Så varför tränar jag?

Förra året gick jag ner 15kilo med hjälp av bra mat och träning.
Jag började med gi i två månader och gick ner väldigt mycket, jag började sedan träna lite lätt, springa och köra lite styrka. Jag nådde mitt mål som först var 10kg, jag var mitt uppe i allt och bestämde mig för 5kg till.
Jag klarade det, och hela kroppen utstrålade självkänsla.

Jag började inse att kroppen behövde träning, och bra mat.
Jag har därför fortsatt, min kondition var grym i somras och jag var överlycklig.
Jag fick bättre kondition än mina kompisar som spelade fotboll.

Jag slutade med gi och slutade träna 6ggr veckan mitt i somras, jag taggade ner helt enkelt.
Min kropp mådde fortfarande bra och jag gick inte upp ett enda kilo.

När snön kom och jag inte kunde springa mer fick jag nöja mig med promenader och jag gick genast upp 3 kilo.
Det är då viktigt att ta tag i allt igen, för det är så lätt att du går upp igen!

Så jag tog tag i saken helt enkelt!
Och nu står jag här, laddad till 1000 för att få min drömkropp igen!

Så det är varför jag tränar, jag vill må bra. Både min kropp och och själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0