Sjuk!!

Är fortfarande sjuk, började må bättre men sen fick jag tillbaka skiten.
Så gissa om jag är trött på detta nu?
Ingen injobbad lön på en vecka!!
Jo lite i fredags, men det var inte mycket det..

Jag slänger in ett recept till er.
Nu ska jag ta mig en varm dusch, sen försöka vila igen.. Detta börjar ju bli tråkigt?!!


Super carbonara

Ingredienser

1 st
3,5 st
1 st
1 paket
1 burk(ar)
2,5 dl
12 st
100 gram
2 msk

Tillagning

1. Hacka lök och fräs mjuk i en djup panna (typ wokpanna) tillsammans med olivoljan.
2. Hacka paprikan och lägg ner i pannan och fortsätt fräsa med löken, pressa i vitlöken och fräs tills paprikan är mjuk.
3. Rör ner vegebaconen i pannan och fortsätt fräsa.
4. Tillsätt soltorkade tomater i pannan, strimlade i mindre bitar.
5. Rör i drygt hälften av grädden och låt den koka in i fräset.
6. Rör ner crème fraichen.
7. Häll i resten av grädden och låt pastasåsen koka upp.
8. Rör ner ca 11/2 dl riven parmesanost.
9. Smaka av med salt och peppar
10.Servera såsen med pasta och toppa med riven parmesanost.









Banan och hallonglass!

Ingredienser

4 st
800 gram

Tillagning

1) Mixa bananerna i matberedare eller mixer.

2) Tillsätt de frysta hallonen.

3) Mixa slätt och servera genast.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0